Lördagsrundan

Idag blev det en loppisrunda i Linköping igen med A. Först åkte vi till Hjärta till hjärta där A fyndade en massa fint. En gammal karmstol, en träburk med lock (vet inte vad de kallas, och lite emaljerade saker. Jag hittade en glasburk, de här mångkantiga är inte mina favoriter egentligen, vill ha de kvadratiska, men jag kunde inte låta den stå kvar. Har lämnat kvar den på hyllan två eller tre gånger förut nämligen. Min dröm om ett "walk-in-skafferi" lever kvar...



Burken är lite blöt inuti pga jag började diska den innan jag fotat den.

Hittade även två teskedar av modell "Rosen" som en vän samlar på. Sen var det bara att fälla baksäte och knöka in stolen. Och tänka sig, den fick plats! Tur det!

Sedan gick färden mot city och Myrorna. Där var det rätt ont om fyndmöjliheter. A hittade en gjutjärnsgryta med emaljerad utsida och jag en "Rosen"-gaffel. Det är roligare att fynda för egen del än åt andra, men samtidigt saligare att giva än att taga så helt illa var det ju inte :)

Därefter begav vi oss ut till Hackefors och Återvinningen. Vid det här laget var det skönt att komma till en loppis som har toalett! Jag hittade ett fat eller fruktskål eller vad man ska säga. En metallram med trä virat inuti.



Det syns inte på bilden men det har en liten fot som det står på. Går åt fruktansvärda mänger frukt om man ska fylla det, men man kan ha annat i det också, eller bara ha det som det är som prydnad.

Sist på rundan var Prio1. Jag hittade en munkjacka och en stickad tröja, A hittade två glas av en sort som hon sedan tidigare hade fyra.

Sen gjorde vi misstaget att tro att vi skulle kunna gå in på IKEA och fika. Hahahahahaha. Så skrattretande att tro det. Det var säkert 100 meter kö fram till kassan i restaurangen. fick bli fika på annat ställe...

Nöjd och glad är jag nu hemma igen. Får se vart nästa loppistur tar oss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0