Årets första fynd!

Det blev en sväng in till Motala för att kika lite på rean och för att gå på loppis förstås!

Först blev det en premiärtur till Bruksboden på Drottninggatan. Jag har inte varit där tidigare, bara tittat genom skyltfönstret när det varit stängt. Tyvärr var det inget vidare. Jättedyrt och knappt något där inne alls. När en loppis säljer IKEA-tavlor för 1-300kr, då säger det en del om stället. Men nu vet jag det så slipper jag fundera på att åka dit igen.

Sen blev det en sväng till Återvinningen. Där var turen desto större! Hittade faktiskt en hel del!

Två till synes nya pärmar i liggande A5 till finaste pojken. Två teskedar och en dessertsked av modell "Rosen" till en kompis som bett mig hålla utkik efter såna bestick.

Sen hittade jag en vas. Den är från IKEA, inget märkvärdig alls, men tulpaner gör sig väldigt fint i den. Det enkla är det vackra, heter det ju. :)



Hittade även ett fat med frostad botten med en stjärna slipad i. Jag vet inte vad den är tänkt att användas till, jag tror iallafall att det är ett fat och inte ett lock, annars skulle väl dekoren varit på andra sidan.


Jag tänkte använda det som ljusfat men man skulle även kunna tänka sig att ha det som fast till exempelvis en syltburk så det inte blir en ring på bordet om man spiller lite när man tar sylten.



Lite synd bara att man inte ser den fina stjärnan när ljuset är på plats... Om någon vet vad detta är, får ni gärna berätta!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0