Veckans övriga skörd

I måndags var jag ledig och stod på återvinningens trapp redan när de öppnade. Det behöver man nog inte egentligen, men jag hade en tid att passa och hade inte tid att gå där så länge och då var det lika bra att vara där för att kunna få ut det mesta av besöket. Och givetvis blev det snärjigt på slutet då jag helt tappade greppet om tiden. Första kvarten gick långsamt, sen svischade det till och klockan var genast för mycket. Men lite fynd gjorde jag iallafall!

En glasburk. Här saknas gummilisten i locket, men det är inte hela världen, jag har inte tänkt konservera något i den iallafall.








En fin rotborste för en femma kunde jag inte motstå. Blir perfekt att skurbba utemöbler,
gamla fyndade möbler och sånt med!



En bild i samma stil som tavlan jag redan har. Tror jag har postat ett inlägg med
bild på den tidigare... Ska bara hitta en lämplig ram.




Den till höger är Höganäs senapsburk för Apoteket. Efter lite diskning är senapslukten borta
nu. Tack och lov. Vill lova att det luktade senap i min bil några dagar efter att den fått följa med hem...

Den till vänster hittade jag på Ö&B. Snarlik och jättefin. Fanns i mörkbrunt också, men det
tyckte jag inte passade lika bra till svart. Tänkte till te och socker på matbordet.




I tisdags blev det en sväng till Hjärta till hjärta efter jobbet. Jag hann pga mina arbetstider
inte dit till öppningsdax, men ett par fynd gjorde jag iallafall.

Ett vitt enkelt porslinsfat för till exempel pålägg.



En stor, fin bricka som jag gått och tittat på vid de senaste två, tre besöken på Hjärta till hjärta fick nu
till sist följa med hem. Det som gjorde att jag tvekade var att "flätningen" i botten har släppt från bottenskivan och bubblat upp på ungefär halva brickan. Men det ska nog inte vara så svårt att limma och sen sätta i press.
Går det inte så kan den bli en fin väggprydnad istället, kanske.




Provade ett par Dieseljeans. De satt som gjutna, men var alldeles för låga i midjan för att det skulle vara bekvämt att sitta i dem. Lite korta också, men det går ju alltid åtgärda genom att vika upp dem. Synd, inte var dag man hittar i princip nya märkesjeans för 45kr och i rätt storlek också...

Kommentarer
Postat av: Naima

hittade precis hit:) riktigt fiin blogg:) titta gärna på min:)

2013-10-12 @ 14:12:11
URL: http://homew.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0