Några av de senaste fynden

Det har blivit loppis rätt ofta i höst. Det är en perfekt höstsysselsättning. Det är väl iofs en perfekt sysselsättning året runt :)

Här kommer några av mina senaste fynd


Ljuslykta i trä/glas som jag gick och fingrade på vid flera besök efter varandra. Tyckte den var fin men till lite överpris (40kr). En gång när jag kom till loppisen hade de satt ner den till halva priset och då fick den följa med mig hem!

Brevid står en leopard (eller vad det är för kattdjur) och en zebra. Tyckte de var så fina. Gillar trä och naturfärger.



Oj va snett på bilden tavlan kom, hihi. Gillade naturmotivet även om det nog från början är en IKEA-tavla. Hade väl helst velat ha ekram men den som är får vara kvar.


Den här ljuslyktan föll mig i smaken. Upphängningskroken hittade jag vid ett annat tillfälle, också det på loppis förstås.


Så mysigt att tända ljus nu när det är mörkt nästan dygnet runt...

'
Gillar verklinge den enkla och diskreta designen. Trots att blått annars inte är min favorit kunde jag inte motstå de här. Hittade en för salt och en för mjöl. Fast jag har annat i dem än livsmedel. Perfekt att lägga mobilladdare och annat smått som annars ligger framme i köket och skräpar.


Gamla glasburkar är något jag har snöat in på. Det har väl något med drömmen om ett stort walk-in-skafferi att göra kan jag tänka. Tills vidare får några stå framme och bara vara fina, tycker det är lite synd att stänga in så fina burkar i ett mörkt skåp faktiskt.



Och kan man tänka sig - en till! Det här var en liten, liten. Lagom som kryddburk kanske. Har hittat några som har en plast/gummitätning i locket så det sluter tätt. Gissar att det är så de varit från början. Om någon vet vad det är för burkar ursprungligen får ni mer än gärna berätta!


Ett diskställ för bestick. Matchar mitt diskställ perfekt!


Och en rostfri gryta för potatis eller pasta. Precis vad jag behövde!

Är det inte fantastiskt att det som är skräp eller bara står och skräpar hos någon annan är precis vad jag vill ha!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0