Lite äldre fynd

Tänkte att jag skulle visa lite fynd jag gjort tidigare!



En sån här ljuslykta har jag haft i flera år, och för några veckor sen hittade jag en likadan till! Tänkte att det sksulle bli fint med ett par. Måste bara hitta ett par finare krokar eller spikar att sätta upp dem med, en vanlig ful skruv passade ju inte alls...


Fyra vinglas med slingrigt mönster hittade jag för nästan två år sen på loppisen i Borensberg. De var goda att dricka ur. Fast används så sällan eftersom jag nästan aldrig dricker vin. Man kan förstås dicka annat ur dem, men konstigt nog blir det sällan av att man tar fram finare glas till vardags, vilket är dumt. De är åtminstone fina att titta på när de står i vitrinskåpet!




Sex vita assietter från Rörstrand, även dessa från loppisen i Borensberg, fyndades i våras. De var svåra att ta kort på men kanten är liksom randig. Det står inte under vad de heter, men är det någon som känner igen dem får ni gärna berätta det!




I samma veva som jag hittade assietterna här ovanför, hittade jag även dessa söta uppläggningsfat. De påminner mig av någon anledning om morfar och mormor, kanske är det stilen på något sätt för jag kan inte minnas att de hade några sådana.




På ovansidan är de märkta med ett N i en ring eller ett O och i botten Gustavsberg och NK. Är de tillverkade åt NK? Vad betyder märkningen på ovansidan? Berätta gärna om ni vet eller har någon idé!


Kommentarer
Postat av: Annika

Hej! Kul blogg! Jag är i Linköping ofta och går också på loppisarna där. Prio1 har jag inte hört talas om tidigare. Du har väl inte missat Nostalgimix i hörnet Gla och Nya Tanneforsvägen? Dina vita assietter, är det inte Swedish Grace?

2010-12-07 @ 23:48:22
Postat av: Maria

Prio1 ligger i Tornby, vid Arla. Kika in där vetja!

Nostalgimix har jag hört talas om men inte varit där, får bli en sväng dit nästa gång jag är i stan.



Nej, Swedish Grace är det inte - tyvärr - men lite likt faktiskt. SG har ju mönstret av ax, här är bara ränder.

2010-12-08 @ 17:53:48
Postat av: lybtar

Jag tror att NK tallrikarna skulle kunna vara tillverkade åt NK. Kanske
till personalmatsalen eller till restaurangen. Om du har lust att sälja de vita tallrikarna så köper jag dem gärna. Har likadana och vill ha fler. Vet dessvärre inte mer än vad du gör och tyvär vet ju inte Rörstrand själva.

2012-10-22 @ 21:26:44
Postat av: Maria

Ja så skulle det ju kunna vara! Tallrikarna vill jag dock ha kvar själv, lycka till í sökandet! :)

2012-10-23 @ 06:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0